Learning English together through ICT
(Učíme se anglicky společně prostřednictvím IT)
Téma |
Projektové zpracování vybraných všeobecných témat s využitím znalostí z IVT |
Česká škola, koordinátor |
Gymnázium V. Mýto, M. Borovcová |
Další země |
Portugalsko |
Kom. jazyk |
angličtina |
Předmět |
anglický jazyk |
Věk žáků |
12-14 |
Doba trvání projektu |
10 měsíců (září – červen) |
Nástroje ICT |
Power Point, e-mail, chat, video |
Cíl projektu
- U zrodu projektu stála myšlenka, že by obsah našeho projektu měl přímo vycházet z tematických okruhů, které probíráme v našich učebnicích AJ; proto jsme v přípravné fázi (květen-červen ) porovnali naše učebnice, zvážili časové plány, vybrali 4 témata (hudba, jídlo/ zdravý životní styl, sport a země EU ) a zpracovali harmonogram práce na projektu.
- Jak již reflektuje samotný název projektu, naším dalším cílem bylo zajímavě a efektivně využít informační technologie v projektové výuce – nejčastěji studenti vytvářeli Power Point presentace, filmy v Movie Maker a chatovali. Poslední téma (We are all Europeans) bylo zadáno formou WebQuest.
Postup a výstupy
- V září nového školního roku jsme pak zahájili práci na projektu: po individuálním představení jednotlivých studentů jsme pak postupně pracovali na tématech hudba, jídlo/ zdravý životní styl, sport a EU. Při práci na všech částech projektu, včetně úvodního seznamování studentů, žáci pracovali v týmech, takže se učili vzájemné toleranci, pomoci jeden druhému a spolupráci.
- Úvodní část projektu, kdy se studenti měli představit, byla zpracována jako úkol pro naše partnery – studenti nepsali jen sami o sobě, ale popisovali své kamarády a naši partneři měli poznat, o koho se jedná.
- Na dalších tématech (hudba, jídlo/ zdravý životní styl, sport) studenti opět pracovali v týmech; každé téma bylo uzavřeno chatem studentů, částečně řízeným zadáním konkrétních úkolů (informace, které měli od svých partnerů zjistit).
- Studenti si sami mohli zvolit formu, jak své subtéma zpracují – například téma „sport“ většina českých studentů zpracovala PP presentací, zatímco portugalští studenti vytvořili sérii zajímavých krátkých filmů.
- Náš projekt byl kreativní i v dalších momentech, např. výměnou pohlednic vytvořených ve Word nebo úvodním motivačním filmem.
Přínos
- Projekt přispěl k tom, že si studenti uvědomili, jak mohou aplikovat to, co se ve škole učí, a bezprostředně použít své znalosti a dovednosti při komunikaci se svými partnery, a díky tomu vzrostla motivace našich studentů pro studium angličtiny.
- Žáci také měli možnost využít v praxi nové dovednosti v práci s ICT, což zajisté ocení nejen v hodinách IVT, ale i při práci na dalších projektech.
- Zběhlost ve vytváření Power Point presentací, vytváření cvičení krátkých filmů v Movie Maker apod. posílila jejich sebevědomí a vědomí konkurenceschopnosti.
- Studenti se učili týmové práci a spolupráci v mezinárodním týmu na společném úkolu.