EU-Zone
Téma |
Vytvoření prezentací v Power Pointu věnovaných kultuře v zemi partnerské školy |
Česká škola, koordinátor |
Gymnázium Vys. Mýto, M. Borovcová |
Další země |
Španělsko |
Kom. jazyk |
angličtina |
Předmět |
anglický jazyk |
Věk žáků |
12 – 13 |
Doba trvání projektu |
10 měsíců (září – červen) |
Nástroje ICT |
Power Point, e-mail, chat, Movie Maker, webnode, Hot Potatoes |
Cíl projektu
- důkladné seznámení se s žáky partnerské školy formou různých her a aktivit
- vyhledání a třídění informací o kultuře v zemi partnerské školy
- diskuse, porovnání a prezentace o zjištěných shodách, podobnostech a rozdílech
Postup a výstupy
- žáci napsali samostatně sérii osobních profilů a zároveň pořídili fotografie obsahující identifikační znaky, následně v týmech pročítali profily partnerů a přiřazovali je k fotografiím; na závěr si svoje řešení ověřili shlédnutím videa, které pro ně partneři připravili
- po důkladném dalším prostudován údajů o partnerech se žáci setkali na „BLIND CHAT /ČET NASLEPO“ a měli pomocí jednoduchým zjišťovacích otázek uhádnout, kdo sedí u počítače na druhé straně
- dále studenti pracovali v trojčlenných týmech a plnili úkoly, které pro ně připravili učitelé ve formě webquestu – tímto způsobem sestavili jednoduchou mozaiku zachycující některé aspekty života partnerské školy, města a země ( historie, kulturní tradice,…)
- kromě práce s informacemi z webových stránek podle potřeby kontaktovali své partnery a formou otázek a odpovědí získávali upřesňující informace
- potom svá zjištění shrnuli v jednoduchých Power Point prezentacích a poslali je ke kontrole a okomentování svým partnerům
- zároveň jsme partnerům poslali sadu interaktivních kvízů s tematikou „zeměpis České republiky“
- na závěr studenti obou zemí reflektovali zjištěné shody, podobnosti a rozdíly mezi oběma zeměmi - tyto informace byly použity ve finálním produktu: deskové hře SORRY, kterou si pak všichni s potěšením zahráli
Přínos
- příležitost komunikovat s vrstevníky v partnerské zemi a navázání nových přátelství
- zvýšení motivace studentů pro studium angličtiny a zdokonalení se v komunikaci v tomto jazyce
- učení se pracovat s informacemi na internetu (vyhledávání, třídění , zjednodušování, …)
- navázání kontaktu s partnery a formou dotazu a e-mailu zjištění méně srozumitelných či málo detailních fakt o daném tématu
- porovnání zjištěných informací o partnerech s tím, co vědí o vlastní škole, městě a zemi a jejich užití při tvorbě deskové hry o Španělsku a ČR